tisdag 7 juni 2011

Jordgubbsdröm























10 minuters cykelväg har jag till en alldeles underbar gårdbutik som säljer egenodlade jordgubbar, färskpotatis, lök.... Ja, allt som man kan önska sig. Tanken på att man äter något som kommer från Vare, där vi bor, är ju helt fantastiskt. Igår cyklade jag bort och köpte nyplockade svenska jordgubbar och lite färskpotatis. Som vanligt glömde jag hälften och får cykla tillbaka idag...

Ni som har läst min blogg vet att jag tycker om när detgår snabbt och lätt, därför passar denna eftterätt mig alldeles utmärkt! När jag och min lilla Iris var på besök hemma hos Malin och lilla Olivia förra veckan bjöd hon mig på en jättegod och enkel liten fika. Jordgubbar med vaniljkesella och digestivekex. Har ätit det innan, säkerligen många av er med. Är verkligen en lätt efterrätt som alla kan göra.

Jordgubbsdröm.
Till: 2 personer
Tid: 5 minuter

1 burk vaniljkesella
1 digestivekex
10 jordgubbar

Lägg kesella i botten i en fin kopp eller skål. Hälften i din, hälften i din väns. Smula ett halft digestivekex på varje, toppa med jordgubbar! KLART! NJUT!

Inga kommentarer: