söndag 26 december 2010

Min nya bästa vän!

Väldigt länge har jag letat efter den exemplariska nya vännen i mitt kök. Har vanka fram och tillbaka för att bestämma mig vilken jag vill ha. Ankarsrum v.s Kitchenaid! Kitchenaiden är väldigt snygg att ha i köket, rolig att ha om man "bara" ska baka små söta bakverk eller lättare bröd. Det var just det som avgjorde vilken av dessa maskiner som skulle få inta den bästa platsen i mitt kök. Det blev en Ankarsrum. Det är en nyframtagen retrodesign, den finns i ett flertal olika färger, rosa grön, blå, svart... Jag valde vit. Den har muskler att knåda stora tunga degar och den är väldigt fin och söt. Den är min nya bästa vän. En god investering. Självklart kan du även baka små söta bakverk med Ankarsrummen med! Här är den:























Julen i köket har varit helt fullspäckad. Har gjort 3 olika slags sillar: Vanlig rödlökssill, vitlökssill och senapssill. 4 olika sorters bröd, julskinka, grönkål och Jansson. Gott var det, mätt blev man. Nu är julen pasé och recept för dessa julbordsdelikatesser kan kännas lite förbi. Får vara ute i god tid till nästa år...

Är i full gång att planera nyårsmiddagen. Blir lax till huvudrätt och en god mousse till efterrätt. Men vad skall jag ha till förrätt? Tur att det är 5 dagar kvar. Vad ska ni bjuda på? Eller ska ni "bara" njuta av någon annans matkunskaper?

Ha en fortsatt trevlig jul - för den är faktiskt inte slut!

1 kommentar:

Evas Konst & Hantverk sa...

Tjenare Tjejen!!!
Vad glad jag blir när unga flickor tycker om att baka o dona i köket.Har alltid gillat att sylta o safta,baka,laga mat.Det blir ju så gott när man gör det själv,så vet man vad det innehåller.
Fin maskin.Lycka till i det nya huset....